Beskrivelse af undervisningsforløbet (da-0A2-d)

Retur til forside

Titel dokumentar
Materiale Grundbog: Håndbog til dansk især med fokus på dokumentartyper. autencitetsmarkør, filmiske virkemidler, fakta/fiktionskoder

3 artikler om Ambassadøren:
[ https://www.ekkofilm.dk/artikler/med-livet-som-indsats-i-korrupt-afrika/ ]Med livet som indsats i korrupt Afrika - Filmmagasinet Ekko (ekkofilm.dk)
[ https://www.ekkofilm.dk/artikler/ambassadoren-forarger-og-forbloffer/ ]Ambassadøren forarger og forbløffer - Filmmagasinet Ekko (ekkofilm.dk)
[ https://politiken.dk/kultur/film_og_tv/art5401507/Mads-Br%C3%BCgger-Nogle-har-helt-misforst%C3%A5et-Ambassad%C3%B8ren ]Mads Brügger: Nogle har helt misforstået 'Ambassadøren' - politiken.dk
Formålet med læsningen er at give et indblik i både modtagelsen og tanker bag dokumentarfilmen og ligeledes skabe et bedre overblik over filmen. Eleverne er blevet bedt om at læse artiklerne mens de funderer over begrebet etik.

Dokumentar: Ambassadøren, Mads Brugger, 2011
Armadillo, forkortet udgave fra CFU (værk)
Lærerkompendiet med fokus på teori om filmiske virkemidler og opbygning fra Håndbog til dansk og Analysemodel til dokumentarfilm


Omfang 0,00 timers uddannelsestid.
Beskrivelse Analyse og bestemmelse af genren - forskellige dokumentarformer smat blandingsformer
Fakta og fiktionskoder - hvad fylder mest?
Auttencitetsmarkører
Væsentligste arbejdsformer Gruppearbejde
Individuelt arbejde
Klasseundervisning
Pararbejde


Retur til forside