Titel | Reklameanalyse |
Materiale |
Teori: powerpoint om Roland Barthes artikel "Billedets retorik". Powerpoint om intertekstualitet Kopier om billedanalyse fra Mediedk af Christa Lykke Christensen (side 49-61) Kopier om appelformerne (logos, pathos, ethos) fra Holmboe: "at argumentere for en holdning (DLF, 2006) og "Sproget i litteraturen" (Gyldendal, 2007) Kopier fra bogen: "Reklamepsykologi - mellem biologi og kultur" (2011) - Farveteori (side 44-47) + Reklame og etik (side 141-149) Levende biografreklamer (Martini, Coca cola, Nike, Martini, Heineken, Joe and the juice, Levis, Dior, JBS, Aalborg Studenterkursus) Diverse trykte reklamer Virale reklamer (Karen - Visit Denmark) Svensk reklame for vist Denmark |
Omfang | 17,50 timers uddannelsestid. |
Beskrivelse |
Analyse af forskellige kontemporære livsstilsreklamerr (levende og trykte reklamer). Fokus på Logos, pathos, ethos Farvesymbolik Denotationer, konnotationer Syntagme-paradigmer (temaer) Musikkens betydning Metonymi, metaforik, symboler Den lingvistiske (sproglige meddelelse Intertekstualitet Billedet - farver, lys, afstande Afsender-modtager (målgruppe) Diskussioner omkring reklamernes etik og fremstillingen af kvinder og kønsroller i reklamer. Diskussion af fordomme og stereotyper. Diskussion af reklamer og nationalfølelse. |
Væsentligste arbejdsformer |
Gruppearbejde Individuelt arbejde Klasseundervisning Pararbejde |