Beskrivelse af undervisningsforløbet (1b da)

Retur til forside

Titel Reklameanalyse
Materiale Teori: powerpoint om Roland Barthes artikel "Billedets retorik".
Powerpoint om intertekstualitet
Kopier om billedanalyse fra Mediedk af Christa Lykke Christensen (side 49-61)
Kopier om appelformerne (logos, pathos, ethos) fra Holmboe: "at argumentere for en holdning (DLF, 2006) og "Sproget i litteraturen" (Gyldendal, 2007)
Kopier fra bogen: "Reklamepsykologi - mellem biologi og kultur" (2011) - Farveteori (side 44-47) + Reklame og etik (side 141-149)
Levende biografreklamer (Martini, Coca cola, Nike, Martini, Heineken, Joe and the juice, Levis, Dior, JBS, Aalborg Studenterkursus)
Diverse trykte reklamer
Virale reklamer (Karen - Visit Denmark)
Svensk reklame for vist Denmark
Omfang 17,50 timers uddannelsestid.
Beskrivelse Analyse af forskellige kontemporære livsstilsreklamerr (levende og trykte reklamer).
Fokus på
Logos, pathos, ethos
Farvesymbolik
Denotationer, konnotationer
Syntagme-paradigmer (temaer)
Musikkens betydning
Metonymi, metaforik, symboler
Den lingvistiske (sproglige meddelelse
Intertekstualitet
Billedet - farver, lys, afstande
Afsender-modtager (målgruppe)
Diskussioner omkring reklamernes etik og fremstillingen af kvinder og kønsroller i reklamer. Diskussion af fordomme og stereotyper. Diskussion af reklamer og nationalfølelse.
Væsentligste arbejdsformer Gruppearbejde
Individuelt arbejde
Klasseundervisning
Pararbejde


Retur til forside